De Happy Camper

Een vrolijk kinderboek voor op de camping!

De Happy Camper: boekreview

Blije boeken: ik hou er van. Boeken waar je vrolijk van wordt omdat ze leuk geschreven zijn, de illustraties mooi zijn of de inhoud je een goed gevoel geeft. Ik verslind blije boeken op de camping en langzaam maar zeker geef ik dat ook door aan de jongens. Voor kleine kampeerders (en ach wat, ook voor jou 😉 ) is dit een superleuke titel: De Happy Camper. Een stevig, dik boekje over Manfreds de yeti. Hij neemt je mee naar de camping en legt op soms hilarische wijze uit hoe dat eigenlijk werkt: kamperen. Lees even mee hoe wij dat boekje vonden!

de happy camper review

De Happy Camper review

Op de achterzijde van De Happy Camper lees je dit:

“Wat is er nou mooier dan ’s morgens vroeg bij het huilen van de eerste baby op te staan, de natte tent open te gooien en met je blote voeten in een naaktslak te stappen? Hoera voor het campingleven!”

Haha, ik vond het herkenbaar (die baby is van mij, sorry mensen) en vermakelijk. Mijn oudste zoon moet natuurlijk hard lachen om het idee van de naaktslak. Het boekje (‘Manfreds kampeer- en survivalgids’) zit propvol met leuke informatie over kamperen. Praktische informatie zoals ‘hoe maak je eten klaar zonder keuken’ of ‘wat is het perfecte kampeerplekje’. Daarnaast ook gewoon leuke weetjes en interviewtjes met andere kampeerders. Alles met een knipoog. Het boekje is leuk voor wat oudere kinderen én ook een leuk kadootje voor kamperende volwassenen.

Happy camper boek kinderen

Job, Joris en Marieke

De Happy Camper is gemaakt door Job, Joris en Marieke. Samen hebben zij een creatieve studio. Ooit maakten ze een korte film ‘A single life’ die werd genomineerd voor een Oscar (!). Manfred de Yeti is eerder begonnen in een videoclip van een creatief muziekproject van Job. Manfred was het fictieve gezicht van de band en maakte toen al allerlei kampeeravonturen mee. Omdat ze Manfred een beetje misten (cute) hebben ze hem een heel eigen boekje gegeven. De illustraties zijn echt prachtig en heel origineel. En er is een video over het boekje! Kijk maar mee:

Dit is de trailer van het boek:

Winactie

Omdat het nu hártstikke zomer is en dit boekje thuishoort op de camping, mag ik er twee weggeven. Je kunt hieronder een reactie achterlaten, of op Facebook. Een andere mogelijkheid is even reageren op de post over het boek op Instagram, dan weet ik dat je interesse hebt! Ik kies volgende week twee winnaars: 1 op Facebook/site en 1 op Instagram. Hopelijk hebben jullie er samen net zoveel lol om als wij.

Wil je het boekje zelf aanschaffen? Het kost € 14,99, dat is het voor 143 pagina’s supermooie illustraties zéker waard. Je bestelt hem makkelijk hier.

Lees je graag? Hier geef ik nog meer boekentips voor op de camping.

I love kamperen